Loading...

اخبار

لنوو IdeaPad 5i، نخستین کروم‌بوک دارای نمایشگر 120 هرتزی

نوشته شده در : 2022/09/06 - 00:00
شرکت لنوو اخیرا یک کروم‌بوک جدید به نام IdeaPad i5 را روانه بازار کرده‌است. علاوه بر این محصول، یک دسکتاپ کروم جدید هم توسط این شرکت معرفی شده که با سیستم عامل کروم، کار می‌کند.
طی رویدادی به نام IFA 2022، از نخستین کروم‌بوک دارای نمایشگر 120 هرتزی به نام IdeaPad i5، به همراه یک دسکتاپ کروم‌باکس جدید به نام ThinkCentre M60q رونمایی شد. 
لنوو IdeaPad i5 
شاخص‌ترین ویژگی این کروم‌بوک، نمایشگر آن است. صفحه نمایش 16 اینچی آن، اولین صفحه‌نمایش با این اندازه در دنیای کروم‌بوک‌ها به شمار می‌آید. از آنجایی که وضوح نمایشگر آن، 2.5K است، نمایش محتوا و متن روی آن با کیفیت بالایی صورت می‌گیرد. یک ویژگی منحصر به فرد این کروم‌بوک، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز آن است زیرا تا به حال کروم‌بوکی با نرخ تازه‌سازی بالای 60 هرتز عرضه نشده‌بود. روشنایی صفحه‌نمایش هم دارای حداکثر مقدار 350 نیت است. 
کروم‌بوک IdeaPad 5i
سیستم‌عاملی که روی این دستگاه اجرا می‌شود، به طور پیش‌فرض کروم است. IdeaPad 5i با تراشه core i3-1215U اینتل، 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و 8 گیگابایت RAM، عرضه می‌شود. براساس ادعای لنوو، باتری آن عمری 12 ساعتی دارد. گویا این کروم‌بوک در زمینه مشخصات فنی هم حرفی برای گفتن دارد چون دارای یک وبکم 1080p، درگاه‌های متنوع microSD، دو درگاه USB A، دو پورت USB-C و همچنین بلندگوهای دوگانه دو واتی و جک 3.5 میلی‌متری هدفون است. 
این کروم‌بوک قابلیت پشتیبانی از WiFi 6E و بلوتوث 5 را هم دارد. IdeaPad 5i با توجه به تجهیزاتی که درون خود دارد، محصولی نسبتا سنگین به شمار آمده و وزن آن حدودا 1.86 کیلوگرم است. هنوزدرباره قیمت این محصول اطلاعی در دست نیست. 
کروم‌بوک IdeaPad 5i
 کروم‌باکس ThinkCentre M60q لنوو 
مدتی طولانی از معرفی آخرین مدل ThinkCentre می‌گذشت و این سری تقریبا به دست فراموشی سپرده می‌شد. این کامپیوتر رومیزی زیبا در ابعاد 7 در 1.33 در 7.17 اینچ طراحی شده و درون آن یک پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i5 به کار رفته‌است. دیگر ویژگی شگفت‌انگیز این کروم‌باکس، امکان پشتیبانی از چهار مانیتور و همچنین وای‌فای 6E است. 
کروم‌بوک IdeaPad 5i
اما دو محصول یادشده، تنها محصولات جدید شرکت لنوو نیستند و علاوه بر اینها، لنوو چیزهای دیگری هم در چنته دارد. این شرکت از نسخه Enterprise کروم‌باکس ThinkCentre M60q هم رونمایی کرده‌است. این نسخه، همان ویژگی‌های مدل استاندارد را دارد با این تفاوت که امکانات مدیریت سازمانی کروم‌بوک‌های گوگل در آن فعال هستند. نسخه یادشده از ماه فوریه سال 2023 با قیمت 323 دلار در اختیار سازمان‌ها قرار خواهد گرفت. 
کروم‌بوک IdeaPad 5i
برای خواندن درباره مانیتورهای مایکروسافت، به این لینک مراجعه کنید. 

 

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!